11. marts, 2018
Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāra Gaiļezers jaunās poliklīnikas reģistratūrā vairāk nekā mēnesi veiksmīgi darbojas moderna rindu vadības sistēma, kas pacientiem ļauj iestāties rindā arī attālināti – ar viedtālruņa palīdzību, vēl tikai esot ceļā uz poliklīniku. Tādējādi poliklīnikas pacienti var maksimāli samazināt savu gaidīšanas laiku rindā.
«Stacionāra Gaiļezers poliklīnika ir ne tikai ieguvusi jaunas un modernas telpas, bet tajā esam ieviesuši arī jaunākos pacientu apkalpošanas standartus, lai poliklīnika būtu ērta un draudzīga vide pacientiem. Rindu vadības sistēma ir viens no ieviestajiem uzlabojumiem, kas pacientiem palīdz samazināt gaidīšanas laiku rindā un viegli orientēties poliklīnikā,» stāsta Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētājs Imants Paeglītis.
Stacionāra Gaiļezers poliklīnikas reģistratūrā ik dienu tiek apkalpoti vairāk nekā 700 pacienti, tāpēc ir jārēķinās ar zināmu gaidīšanas laiku, reģistrējoties ārsta apmeklējumam. Domājot par pacientu ērtībām, poliklīnikas reģistratūrā ir ierīkota moderna rindu vadības sistēma, kas ļauj kārtas numuriņu izņemt gan klātienē papīra formātā, gan attālināti – digitālā formātā savā viedtālrunī, vēl tikai esot ceļā uz poliklīniku. Viss, kas nepieciešams, lai pieteiktos rindai attālināti, ir lejuplādēt speciālu bezmaksas aplikāciju – InOut.
Aplikācijas sākumlapā jāizvēlas Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca, tālāk – poliklīnika Gaiļezers un nepieciešamā rinda. Aplikācijā var redzēt, cik cilvēku gaida rindā un kāds ir aptuvenais gaidīšanas laiks. Paņemot digitālo biļeti, ir iespējams sekot līdzi rindas virzībai, lai varētu ierasties īsi pirms pienākusi jūsu kārta. Aplikācija piedāvā arī iespēju atcelt digitālo biļeti un paņemt jaunu gadījumā, ja kavējat.
Modernā rindu sistēma ir ērtāka arī tiem, kuri paņem papīra numuriņu, ierodoties reģistratūrā. Austrumu slimnīca ir vienīgā ārstniecības iestāde, kur uz numuriņiem ir QR kods (no angļu val. Quick Response – ātrā atbilde) jeb kvadrātkods. Ja priekšā ir daudz cilvēku, jau minētajā aplikācijā, noskenējot šo kodu, biļeti ir iespējams digitalizēt. Tad, gaidot savu kārtu, pacientam nav obligāti jāatrodas reģistratūrā un uzmanīgi jāseko numuru maiņai informatīvajā ekrānā. Pacients savā viedtālrunī rindas virzībai var sekot no jebkuras vietas, tāpēc var aiziet iemalkot kafiju, kārtot darba lietas vai palasīt laikrakstu plašajā uzgaidāmajā telpā, kur ir ērti dīvāni.
Ja pacients ir ieradies poliklīnikā un reģistrējies krietni pirms konsultācijas laika, viņam nav obligāti jāsēž pie ārsta kabineta, gaidot, kad displejā virs durvīm parādīsies viņa numurs. Poliklīnikas uzgaidāmajā telpā vairākās vietās izvietoti lielie informatīvie ekrāni, līdz ar to pacients var sekot rindas virzībai un redzēt, kad tuvojas viņa numurs, praktiski no jebkuras vietas uzgaidāmajā telpā.
Poliklīnikā ir gādāts arī par pietiekami lielu klientu apkalpošanas speciālistu skaitu un ierīkoti divi informācijas centri, kur pacienti var jautāt padomu neskaidrību gadījumā.
«Laika gaitā mūsdienu prasībām atbilstošus klientu apkalpošanas standartus ir iecerēts ieviest visos Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāros,» saka Imants Paeglītis.